Już można składać wniosek o dodatek węglowy. Sprawdź, jak to zrobić - KlodzkieInfo.pl

Już można składać wniosek o dodatek węglowy. Sprawdź, jak to zrobić

Dodatek węglowy przysługuje każdemu, kto wykorzystuje węgiel do ogrzewania gospodarstwa domowego. Sprawdź, jak wypełnić wniosek o wsparcie.
Już można składać wniosek o dodatek węglowy. Sprawdź, jak to zrobić /fot. pixabay
Już można składać wniosek o dodatek węglowy. Sprawdź, jak to zrobić /fot. pixabay

Nowa ustawa o dodatku węglowym została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę i opublikowana w Dzienniku Ustaw. Oznacza to, że każdy kto wykorzystuje węgiel do ogrzewania mieszkania może już złożyć wniosek o dodatek węglowy – 3000 złotych.

Na wsparcie finansowe mogą liczyć wszyscy, których głównym źródłem ogrzewania swojego gospodarstwa domowego jest:

  • kocioł na paliwo stałe
  • kominek
  • koza
  • ogrzewacz powietrza
  • piecokuchnia
  • trzon kuchenny
  • piec kaflowy
  • kuchnia węglowa

Nie jest to jednak jedyny warunek – gospodarstwo domowe będzie mogło skorzystać z dodatku pod warunkiem, że wymienione powyżej źródło ciepła jest opalane węglem i zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Deklaracje do CEEB można było składać do 30 czerwca 2022, choć dalej są przyjmowane. Można jeszcze zanieść do urzędu gminy osobiście, albo złożyć elektronicznie – system nadal je przyjmuje.

Co podać we wniosku?

Wniosek o dodatek węglowy może złożyć jeden z pełnoletnich członków gospodarstwa domowego. We wniosku należy podać imię, nazwisko, numer PESEL oraz dane dokumentu potwierdzającego tożsamość. Trzeba również wskazać miejsce zamieszkania – jednemu gospodarstwu domowemu przysługuje jeden dodatek węglowy. Jeśli więc wniosek złożą dwie osoby z jednego gospodarstwa, pieniądze otrzyma ta, która złożyła go pierwsza.

Nie trzeba wykazywać dochodów. Najważniejszą informacją, jaką należy zawrzeć we wniosku jest informacja o źródle ogrzewania na paliwo stałe. Należy również podać numer konta bankowego, na które mają zostać przelane pieniądze. Dostępna jest także opcja odbioru gotówki w kasie urzędu gminy. Gotowe wnioski można pobrać ze strony Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

Wnioski należy składać do 30 listopada 2022. Dokumenty przyjmowane są w urzędach gminy lub drogą elektroniczną przez platformę ePUAP. Pieniądze będą wypłacone w ciągu 30 dni od złożenia wniosku.

Zobacz też: Urząd Miasta w Kłodzku udostępnił przy wejściu specjalną skrzynkę podawczą

Więcej z KlodzkieInfo.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.