Mieszkaniec powiatu kłodzkiego stracił 6 tysięcy złotych z konta
Oszuści upodobali sobie nowy sposób na wyłudzenie pieniędzy. Ten mechanizm jest bardzo prosty – bazuje na naiwności i niewiedzy ofiary. Wystarczy, że oszust zadzwoni z informacją że z konta podjęto próbę przeprowadzenia nieautoryzowanej transakcji. Wówczas, podająca się za pracownika banku osoba, prosi rozmówce o podanie loginu oraz hasła do swojego konta.
Oszust posiadając dane ofiary, zaciąga wtedy pożyczkę lub dokonuje transakcje z konta swojej ofiary.
Wczoraj, 20 grudnia, ofiarą takiego oszustwa padł mieszkaniec powiatu kłodzkiego. Mężczyzna stracił czujność i podczas rozmowy zainstalował aplikację na telefon oraz wpisał kod aktywujący. Wówczas z konta pokrzywdzonego, wyprowadzone zostały za pomocą dwóch operacji bankowych potwierdzonych kodem sms, środki pieniężne w łącznej kwocie 6000 złotych.